V katalógu CK je rozdiel ceny medzi 11dňovým a 12dňovým pobytom v rovnakom hoteli, v rovnakom časovom období 1000,- Sk.
CK mi odpovedala, že deň príletu a odletu nie je zahrnutý v cene pobytu a odmietla mi poskytnuť finančnú kompenzáciu. Vo všeobecných a záručných podmienkach je skutočne uvedené, citujem : " prvý a posledný deň zájazdu nie je zakalkulovaný v cene zájazdu a je určený k preprave a nie k samotnej dovolenke."
Domnievam sa, že CK nekonala správne, lebo ak bol plánovaný termín odletu a príletu 28.6. - 9.7.2008 t.j. 12 dní a nepočítam deň odletu a príletu tak v zmysle Všeobecných a záručných podmienok :
za 10 dní pobytu som zaplatil 16230,- Sk , t.j. 1623,- Sk/deň .
Môj pobyt, bol od 29.6.2008-9.7.2008 t.j. 11 dní a ak odpočítam deň odletu a príletu v zmysle Všeobecných a záručných podmienok, tak som mal zaplatiť len za 9 dní t.j. 14607,- Sk a mali by mi vrátiť 1623,-Sk ( resp. ekvivalent v eurach ) za skrátenie pobytu o 1 deň.
Mám potvrdenie, že letecký dopravca uhradil platbu cestovnej kancelárii , ktorá fakturovala dopravcovi náklady spojené s večerou dňa 28.6.08, raňajkami 29.6.08 a ubytovaním z 28.6.na 29.6.08, ktoré klienti nevyužili v dôsledku meškania letu.
Otázka : 1. Ako sa počíta skutočný deň nástupu a ukončenia dovolenky ? Dňom a hodinou skutočného nástupu do dopravného prostriedku ?
2. Môžem podľa Práva cestujúcich v leteckej doprave platnej od 17. februára 2005
úspešne uplatniť si u CK finančné odškodnenie vo výške 400 eur lebo let meškal 4hod.53min., nik mi neposkytol jedlo a občerstvenie, telekomunikačné vybavenie, i keď táto služba mi mala byť poskytnutá, neboli mi poskytnuté žiadne informácie o meškaní a už vôbec o dôvode meškania a letecký prepravca mi pri viac ako 4hodinovom meškaní neposkytol písomný zoznam mojich práv. Keďže zájazd som kúpil ako celok u CK, chcem toto finančné odškodnenie si uplatniť u CK.
Domnievate sa, že môžem byť úspešný v súdnom spore s touto neserióznou CK?
Ďakujem za Vaše stanovisko
Vážený pane,
na Vašom mieste by som sa obrátil na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá je priamo určená na riešenie sťažností klientov v tejto súvislosti. Je to podľa mňa schodnejšia cesta ako súdny spor a rozhodne by som ju využil i keby som sa na súd obrátiť plánoval.
Problematiku práv cestujúcich rieši nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov.
Na presnú odpoveď by bolo potrebné poznať situáciu detailnejšie.
Čo sa týka výkladu zmluvných podmienok tu Vám nemôžem pomôcť, pretože ich nepoznám a bolo by z mojej strany neseriózne urobiť ich výklad iba na základe jednej vety.
Vo všeobecnosti však bude pravdepodobne na vyriešenie Vášho prípadu potrebné venovať pozornosť nasledovnému
1. sú záväzné údaje z katalógu, alebo zo všeobecných zmluvných podmienok
2. ako je v o všeobecných zmluvných podmienkach definovaný zájazd a jeho trvanie
3. ako je riešená problematika meškania letu z hľadiska cestovnej kancelárie.
s pozdravom
Grant
Komentáre